HÍREINK

Ezen az oldalon folyamatosan tájékozódhat szervezetünk életéről

Közösségi munkával ünnepeltük a Forradalmat

2021. 10.23.

2021.október 23-én került sor az Egyesület sikeres ország fásítás pályázatán elnyert facsemeték elültetésére.

A pályázat eredményeként előzőleg kiszállított fák közül 4 db puszta szil az Óvodába,

15 db fehér eper a tűzoltó múzeumhoz, és 11 db gömb szivarfa a Művelődési Ház parkjába került beültetésre.

Az ültetésen az előzőleg meghirdetett felhívásban foglaltakra jelentkezett közel 30 fő vett rész, akik jó időben nagy örömmel végezték munkájukat szakavatott erdész irányítása mellett. Az elvégzett munka végén az önkénteseket megvendégeltük.

További képek:  WWW.INSTAGRAM.COM/TUZPERESZTEG/

130 év

2021.09.11.

Fennállásunk 130. évfordulóját ünnepeltük szeptember 11-én. Az ünnepség keretében került átadásra és megáldásra az egyesület gondozásában álló tűzoltómúzeum is.

Az ünneplő közösség a tűzoltómúzeumnál találkozott, ahol a megnyitó keretében beszédet mondott Fekete Péter, az Emberi Erőforrás Minisztériuma kultúráért felelős államtitkára, Berki Imre, a Katasztrófavédelem Központi Múzeum igazgatója és Dénes Bálint az egyesület parancsnoka. A beszédeket követően Déri Péter plébános felszentelte az épületet. A múzeum átadását jelképező szalagot vágott át Fekete Péter, kultúráért felelős államtitkár, Erdélyi Krisztián tű. dandártábornok, a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság műveleti főigazgató-helyettese és Farkas Margit, Hosszúpereszteg polgármestere. Az ünneplő tömeg ezt követően megtekintette a múzeumot, majd a rendezvény a kultúrházban folytatódott, ahol beszédet mondott Erdélyi Krisztián tű. dandártábornok, műveleti főigazgató-helyettes, Dr. Bognár Balázs tű. dandártábornok, a Vas Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság igazgatója, Harangozó Bertalan kormánymegbízott, Majthényi László, a Vas Megyei Közgyűlés elnöke és Kovács András, a Vas Megyei Szent Flórián Tűzoltó és Polgári Védelmi Szövetség elnöke. A beszédeket követően elismerések átadására is sor került. Az ünnepség záró mozzanataként a Vas Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság gépjárműállományából leselejtezésre került STEYR Bronto gépjármű jelképes átadására is megtörtént. Az indítókulcsot Erdélyi Krisztián tű. dandártábornok és Dr. Bognár Balázs tű. dandártábornok adta át Dénes Bálint parancsnoknak.
Az ünnepségen többen vehettek át elismeréseket is.

Vihar Vas megyében

2021.08.15.

Augusztus 15-én vasárnap az esti órákban érkezett vihar miatt több kicsavart és útra dőlt fához érkezett riasztás.
A 8-as főúton Hosszúpereszteg és Szemenye között több kisebb méretű akácfa dőlt a főútra és elzárta az útpályát, ezeken a helyeken a fát feldaraboltuk és az utat letisztítottuk.
Egy másik egységünk Vashosszúfalu és Káld között dolgozott az útra dőlt fák eltávolításán. Nem sokkal éjfél előtt Mikosszéplak és Bérbaltavár között szabadítottuk fel a jármű forgalom előtt az útpályát. A beavatkozásainkban összesen 13 fő önkéntes vett részt. KÖSZÖNJÜK a munkát!

Éves gyakorlatunk

2021.07. 24.

Éves ismétlő gyakorlaton vettek részt a Hosszúperesztegi önkéntes tűzoltók.

Ahhoz, hogy bizonyos tűzesetek és műszaki mentések során hivatásosok jelenléte nélkül önállóan is beavatkozhassunk, évente szükséges ún: rendszerben tartó gyakorlaton részt venni.

Az idei évben június 24-én került sor erre a megmérettetésre. A feladat egy rendkívüli viharos időjárás következményeinek a felszámolását jelentette. Kidőlt fák eltávolítása és a Szajki-tó megnövekedett vízszintjének a csökkentése adta a feladat komplexitását. A festői környezetben a beavatkozást Baráth András önkéntes tűzoltó irányította. Az ítészek a gyakorlatot elfogadták és kiemelték a szakszerű, precíz, szabályos munkavégzést.

A gyakorlaton résztvevők elismerését az üdülőhelyen pihenő turisták is kinyilvánították. Ezzel újabb egy évre auditálta magát az egyesület.

Múzeumok Éjszakája

2021. június 26-án, szombaton kerül sor az idei Múzeumok Éjszakájára. Az idei a 19. alkalom, hogy a Szent Iván éjéhez legközelebb eső szombaton, azaz az év legrövidebb éjszakáján szélesre tárják kapuikat a múzeumok.
Különleges alkalom lesz az idei rendezvény! Hiszen idén a Múzeumok Éjszakája lesz a világjárvány és a pandémia utáni újranyitást követő első országos jelentőségű kulturális esemény.
A szabadság szellője fog fújni aznap éjjel, hogy újra ki lehet mozdulni, múzeumba menni, élőben megcsodálni a műalkotásokat, tanulmányozni a technikai vívmányokat vagy Tűzoltó múzeumunkban, magunkba szívni a régi korokkal való találkozások szellemiségét és lelkiségét.
És a felszabadulás szellője is, hiszen az emberiség közös erővel felül kerekedett valamin, ami két éve a meglepetés erejével csapott le nyugodt életünkre, és borzalmas jeleneteivel felforgatta korábban biztosnak és megingathatatlannak hitt világunkat.
Ez alkalomhoz illik Komjáthy Jenő költőnk Újjászületés című versének néhány szakasza:
"Nem az vagyok, ki tegnap voltam;
Testem-, lelkemnek minden íze más:
Tegnap még búban haldokoltam,
Ma élve élek s kedvem óriás.
Magam mögött már összetörtem
A hidat, mely ohajtott partra vitt,
S ott hagytam némán, megbüvölten
Vak üldözőim bőszült csapatit.
Sínylődtem tegnap még a porban,
S mi más vagyok ma, életem mi más!
Tegnap még gyáva gyermek voltam,
Ma az eget ostromlom mint gigász.
(...)
Szabad vagyok! A port leráztam,
Mely büszke lelkemen lomhán tapadt!
Tisztán, önzetlenül kiváltam,
Nem égtem el az élettűz alatt."
S azért is illik ide, hiszen az idén megrendezésre kerülő Múzeumok Éjszakájának központi gondolata a fordulópont. A világjárvány és bezárt kapuk hónapjai után a várva-várt újranyitás új lehetőséget teremthet a kulturális intézmények számára is a megújuláshoz, az újraértelmezéshez, az új utak felé való bátor és merész elinduláshoz.
Hagyjuk otthon a félelmeink szürke és a bánataink barna ruháit, és éljük át újra ezt a szabadságot, szívjuk mélyen magunkba levegőjét!

Hőségriadó esetére

Gépjárművel közlekedjünk körültekintően! Ez a tanács persze mindig érvényes, de a meleg miatt növekedhet a reakcióidő, a sofőrök fáradtabbá válhatnak.

Soha ne hagyjunk senkit a tűző napon leparkolt, álló autóban nyáron (háziállatot sem!). Az utastérben akár néhány perc alatt 50-60 fok is lehet, és ez ellen a lehúzott ablak sem segít.

A napsütésnek kitett helyen álló gépjárműben ne hagyjunk tűzveszélyes anyagot! Ide tartoznak például a különféle hajtógázzal működő flakonok, öngyújtók, de akár az utóbbi időben sokat használt kézfertőtlenítő is.

Forró motorú gépjárművel ne parkoljunk száraz aljnövényzetre, mert az könnyen lángra kaphat.

A tűzgyújtáskor MINDIG tartsuk be a vonatkozó szabályokat! Arról, van-e érvényben tűzgyújtási tilalom.

Nyílt lángot soha ne hagyjunk őrizetlenül! Önkéntes és önkormányzati tűzoltóink így is túl sokszor kénytelenek beavatkozni a felelőtlenség miatt létrejött vegetációtüzeknél.

Mindig gondoskodjunk a megfelelő folyadékbevitelről. Ez ilyen melegben a többszöröse is lehet az átlagosnak (fizikai munkát végzők esetében akár 4-5 liter is!). Ajánlatos ilyenkor kerülni a koffein- és alkoholtartalmú italokat, cukros üdítőket.

Felhevült testtel, ittasan, teli hassal soha ne ugorjunk hideg vízbe.

Az idősebbek, krónikus betegséggel küzdők szervezetét a kánikula különösen megviseli. Figyeljünk oda szeretteinkre, ismerőseinkre!

Hosszúpereszteg Község Önkéntes Tűzoltó Egyesülete

Segítettünk egy nagy területű szabadtéri tűzesetnél

2021.06.25.

2021. június 25-én a kora délutáni órákban Rábapaty térségében több hektár területen égett a száraz fű és a szabadtéri tűzeset során Egyesületünk egy gépjárműfecskendővel négy fő önkéntes tűzoltóval segítette a felszámolást. Egységünk oltóvizet szállított és a táplálást biztosította.

Megnyitotta kapuit a tűzoltó múzeum

2021.06.10.

Hosszú munkálatok után végre megnyithatta kapuit a tűzoltó múzeum Hosszúperesztegen. Az első látogató csoport egy kisiskolásokból álló diáksereg volt, akik a régi tűzoltó felszereléseket, autókat és ruhákat  megnézhették.

A tűzoltó múzeum látogatásához bejelentkezés szükséges.

Riasztás

2021. március 11.

Csehimindszent, 7359 13 útszakaszon az árokpart mellett 200 négyzetméteren égett az erdő aljnövényzete, illetőleg a korábban ott lerakott hulladék. A Hosszúperesztegi Egység kettő gépjárművel vonult ki az esethez. A Vasvár ÖTP állományával közösen, a lángokat eloltotta.
Hosszúpereszteg 2. gépjárműve ingajáratban szállította az oltóvizet.

Riasztás

2021. február 17.

Február 17-én este Hosszúperesztegen a József Attila utca egyik lakóházához érkezett a bejelentés, hogy ott nagy lángokat látnak és félő, hogy ezek a szomszéd telkére is veszélyt jelentenek. Az egyesület kettő gépjárművével hamarosan a helyszínen volt és szakszerűen lokalizálta a lángokat. Az esetnél a rendőrség is megjelent.

2021. február 11.

Február 11-én nem sokkal éjfél után érkezett riasztás hogy egy túlsúlyos idős ember a fürdőszobájában elesett, és nem tud felállni. A csaladtagja nem tudja megmozdítani, felsegíteni. Az egység 6 fővel a kiérkezését követően a mozgáskorlátozott személyt talpra állította és a szobájába bekiserte. Komolyabb sérülése nem keletkezett.

Igazgatóhelyettesi látogatás

2021. január 29.

Seper András tű. ezredes a Vas MKI Igazgató helyettese tett látogatást az Egyesületnél. Az ezredest Benkő Zsolt ÖTE parancsnok fogadta a tűzoltószertárban. A parancsnok ismertette az elmúlt időszak fejlesztéseit, felvázolta a következő terveket, valamint szó esett a veszélyhelyzet miatt elmaradt 130 éves jubileumi rendezvény megtartásáról. Igazgatóhelyettes úr elismerően nyilatkozott az elvégzett munkáról. A tervezett fejlesztési elképzeléseket korszerűnek és előre mutatótónak nevezete.

Hóeltakarítási munkálatok

2021. január 17.

Az egyesületünk Hosszúpereszteg egész területén saját tulajdonú traktorjával végezte el az idei év első hóesésében a hóeltakarítást.

Tűzoltó Múzeum létesítése

2021. január 16.

Egyeztetés a tűzoltó múzeum kialakításáról és az anyagi forrástámogatásokról. Szombathelyi vállalkozás támogatásának módjáról történő egyeztetés a készülő tűzoltómúzeum további munkálataihoz.

Fénykép: Horváth Balázs

ÉVÉRTÉKELŐ VIDEÓINK

A Mi szabadidőnk, az Önök biztonságáért!

Egyesületünk kiemelt fontosságú feladatai között szerepel a káresetek -tűz, közút, vihar - felszámolása, emellett nagy hangsúlyt fektet a falu életében játszó programokba, a gyermek és tűzoltónapokba és az eszközök folyamatos frissítése és karbantartása során gyakorló programokat szervezünk.